Twin lake run & Bjuvsburnouten (skrivet den 3 sep)

Förrförra helgen blev det Bjuvsburnouten. Som vanligt så var det lika trevligt. Jag och Jossan ställde oss och kollade på när dom skulle ha ihjäl en golf, det tog 1 minut och 40 sec :-) förra året försökte dom ha ihjäl en Volvo men efter tio minuter gav dom upp. Klart det ska vara Volvo ;-)

Buicken pallade inte trycket inne i Helsingborgs stad så fick svänga av från cruisingen och låta den svalna. Annars gick det bra :-) synd bara att inte C-O var där, det hade ju varit kul :-)



Sedan så var vi på Twinlake run i lördags, Benny körde ner till Höör sedan fick Robin köra rundan. En runda på ca 7 mil med frågor och tävlingar, det var väldigt spännande. Gick ingen vidare dock när vi lät Koffe kasta frisbe (tvingade honom egentligen). Men kul var det ändå :-) träffade flera trevliga killar man kunde tjöta med!



När vi väl var tillbaka på området så började Robin och Koffe dricka och jag tog över rodret :-) kändes jävligt konstigt att Robin drack måste jag säga, det hör ju inte vill vanligheterna. Men dom skötte sig bra! Vid tiotiden på kvällen började jag må dåligt så la mig i baksätet för att sova en stund. Det var så jävla kallt och hade önskat att T var där och värmde mig :-/ han får ta och skaffa bil nu alltså!

Iallafall, mådde sämre och sämre så drygt en timme senare var jag tvungen att gå ut och sätta mig hos de andra. Jag frös, hade så jävla ont i huvudet och skiten satt uppe i halsen.

Vi bestämde oss för att inte köra hem, jag skulle aldrig orka köra ända hem till Falkenberg vilket är 15 mil. Och dom 10 milen till Benny orkade jag knappast heller. Så dom började leta efter hotell, motell, vandrarhem osv. Men inte en enda hade ett ledigt rum, vad är det för skit?

Sedan säger Louisian att vi kan sova hos henne i Bjärnum, men att vi måste köra dit. Vilket är ca 4 mil. Och jag tänker att jag måste ju fan sova någonstans, kan ju inte sova i bilen i den kylan.

Sagt och gjort, Rita kör först med Manges Buick och efter kör jag. Tur som fan att det inte var längre för ögonen gick i kors ungefär när vi var framme. Fick sova i hennes dotters säng, och jag har nog aldrig sovit så gott någon gång innan. Så jävla skönt!
 
Men kvällen var lyckad i vilket fall som helst! Och det var väl sista cruisingen för mig iår iallafall. Det lyckades bli rätt många denna sommaren. Först hade vi Hässleholm start of power meet. Sedan var det en mindre cruising i Knislinge. Hishultsrundan, Bjuvsburnouten och Twinlake run. Känns som att jag har glömt någon, men men.
 
Sedan får jag gratta brorsan som tog lastbilskortet i förra veckan, han är ju för jävla duktig!!! Bra jobbat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0